A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a vevő és az eladó közötti kapcsolatot a bohemiacrystal.hu (a továbbiakban: Eladó) és üzleti partnerei (a továbbiakban: Vevő) közötti termékértékesítés során.

I. Alapvető rendelkezések

A jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozzák a Vevő és az Eladó közötti kapcsolatot a bohemiacrystal.hu és üzleti partnerei közötti termékértékesítés során.

A Vevő a megrendelés leadásával megerősíti, hogy elolvasta a jelen ÁSZF-et, amelynek szerves részét képezi a Panaszkezelési Szabályzat, és elfogadja azt. A Vevő kellő tájékoztatást kap a jelen feltételekről, és lehetősége van arra, hogy a megrendelés tényleges leadása előtt megismerje azokat.

Eladó

bohemiacrystal.hu, a Dr.Straightenup s.r.o. cég, székhelye: Za záhradami 894/31, Zálesie 900 28, üzlete: OC VIVO! a pozsonyi Vajnorská utca 100. szám alatt található, viszonteladóknak és fogyasztóknak egyaránt történő értékesítéssel foglalkozó cég.

Felügyeleti hatóság:
Slovenská obchodná inspekcia (SOI)
Slovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
Slovák Kereskedelmi Felügyelet Pozsonyi Kerületi Felügyelősége
Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27
Technikai Termékfelügyeleti és Fogyasztóvédelmi Osztály
Telefonszám: 02/ 58272 172-3
Faxszám: 02/ 58272 170
e-mail: [email protected], [email protected].

Vásárlók

A vásárló fogyasztó vagy üzletember.

Fogyasztó az a természetes személy, aki a szerződés megkötésekor és teljesítésekor nem kereskedelmi vagy egyéb üzleti tevékenysége, illetve önálló foglalkozása gyakorlása során jár el.

A fogyasztó az üzleti kapcsolat megkezdésekor csak a megrendelés zökkenőmentes teljesítéséhez szükséges elérhetőségeit adja meg az eladónak, illetve azokat az adatokat, amelyeket a vásárlási dokumentumokon szerepeltetni kíván.

Az Eladó és a Fogyasztó jelen ÁSZF-ben kifejezetten nem szabályozott jogviszonyaira az Eladó és a Fogyasztó között az ÁSZF vonatkozó rendelkezései az irányadóak. 40/1964 sz. törvénykönyv, a Polgári Törvénykönyv, a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992 sz. törvény, valamint a kapcsolódó rendeletek, mindezek módosított változata.

Vállalkozó alatt:

  • a cégjegyzékbe bejegyzett személy (különösen a kereskedelmi társaságok)
  • olyan személy, aki kereskedelmi engedély alapján folytat üzleti tevékenységet (a kereskedelmi nyilvántartásba bejegyzett egyéni vállalkozó).
  • olyan személy, aki a kereskedelmi engedélytől eltérő, különleges szabályozás alapján folytat üzleti tevékenységet (ide tartoznak például a szabadfoglalkozásúak, mint az ügyvédek stb.)
  • olyan személy, aki mezőgazdasági termelést folytat, és egy speciális előalvási törvény alapján van bejegyezve.

Az Eladó és a vállalkozónak minősülő Vevő közötti, a jelen ÁSZF-ben vagy az Eladó és a Vevő közötti szerződésben kifejezetten nem szabályozott jogviszonyokra az 513/1991. sz. törvény, a Kereskedelmi törvénykönyv vonatkozó rendelkezései, valamint a kapcsolódó rendeletek irányadóak.

Az 513/1991. sz. törvény, a Kereskedelmi törvénykönyv módosított változata, valamint a kapcsolódó rendeletek irányadóak.

A Vevő tudomásul veszi, hogy az Eladó kereskedelmi ajánlatában szereplő termékek megvásárlásával nem szerez semmilyen jogot az Eladó vagy más cégek bejegyzett védjegyeinek, kereskedelmi neveinek, vállalati logóinak vagy szabadalmainak használatára, kivéve, ha egyedi esetben külön szerződésben másként nem állapodtak meg.

Vásárlási szerződés

Ha a vevő fogyasztó, az adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslat a felajánlott áruknak a szállító általi elhelyezése az oldalon, az adásvételi szerződés a megrendelésnek a fogyasztó vevő általi elküldésével és a megrendelésnek a szállító általi elfogadásával jön létre. A Szállító ezt az elfogadást a vásárlónak a megadott telefonszámon történő tájékoztató telefonhívással haladéktalanul visszaigazolja. Az így létrejött szerződés (beleértve a megállapított árat is) csak a felek megegyezésével vagy jogi alapon módosítható vagy mondható fel.

Ha a Vevő vállalkozó, az adásvételi szerződés megkötésére vonatkozó javaslat a Vevő által a vállalkozónak küldött árubeszerzés, és maga az adásvételi szerződés abban a pillanatban jön létre, amikor az Eladó a Vevő ajánlatára adott kötelező érvényű hozzájárulását kézhez veszi.

A szerződésből eredő jogviták és jogviták rendezésére kizárólag a Szlovák Köztársaság alkalmazandó joga szerint kerül sor, és azokat a Szlovák Köztársaság bíróságai döntik el.

A Szerződés szlovák nyelven jön létre. Amennyiben a Vevő igényei miatt a szerződés szövegének fordítása merül fel, a feltételek értelmezésével kapcsolatos vita esetén a szerződés szlovák nyelvű értelmezése az irányadó.

A szerződést szlovák nyelven kell értelmezni.

A megkötött szerződést az eladó a sikeres teljesítés érdekében archiválja, és harmadik, nem érdekelt felek számára nem hozzáférhető. A szerződés megkötéséhez vezető egyes technikai lépésekre vonatkozó információk a jelen általános szerződési feltételekből derülnek ki, ahol a folyamatot világosan leírják. A vevőnek lehetősége van a megrendelés ellenőrzésére és szükség esetén javítására a megrendelés tényleges feladása előtt. Jelen általános szerződési feltételek a webáruház honlapján bohemiacrystal.hu kerülnek feltüntetésre, így a vevő által archiválásra és sokszorosításra kerülnek.

A megrendelés távoli kommunikációs eszközök (telefon, internet, stb.) használatának költségei a szokásos díjszabás szerint, a vevő által igénybe vett távközlési szolgáltatások díjszabásától függően kerülnek felszámításra.

II. Biztonság és információvédelem

Az Eladó kijelenti, hogy minden személyes adat bizalmas, kizárólag a Vevővel kötött szerződés teljesítéséhez kerül felhasználásra, és egyébként nem kerül nyilvánosságra, harmadik félnek nem adható át stb. kivéve a megrendelt áruval kapcsolatos forgalmazással vagy fizetéssel kapcsolatos helyzeteket (név és szállítási cím közlése). A Vevő által az Eladónak a megrendelés teljesítése céljából megadott személyes adatok gyűjtése, feldolgozása és tárolása a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályainak, különösen a 428/2002 sz. törvénynek megfelelően történik. a személyes adatok védelméről szóló, módosított törvénynek megfelelően. A Vevő hozzájárulását adja az Eladónak e személyes adatoknak a megkötött adásvételi szerződés tárgyának teljesítése céljából történő gyűjtéséhez és feldolgozásához, mindaddig, amíg a Vevő írásban ki nem fejezi, hogy nem ért egyet a feldolgozással. A Vevőnek joga van a személyes adataihoz való hozzáféréshez és azok helyesbítéséhez, beleértve az ilyen adatokkal kapcsolatos egyéb törvényes jogokat is.

III. Nyitvatartási idő

Bolt: OC VIVO!, Vajnorská 100, 831 04 Bratislava
Hétfő – vasárnap: 10:00 – 21:00
Megrendelés az online bolton keresztül: bohemiacrystal.hu
Hétfő – vasárnap: 0:00 – 24:00.

IV. Árak

Minden ár szerződéses jellegű. A webáruházban feltüntetett árak mindig aktuálisak és érvényesek.

V. Rendelés

A vevő az árut a megrendelés időpontjában érvényes áron kapja meg. A Vásárló Fogyasztónak lehetősége van arra, hogy a megrendelés leadása előtt áttekintse a teljes árat, beleértve az ÁFA-t és az esetleges további díjakat (PHE stb.). Ez az ár a megrendelésben és az árubeszerzés átvételét igazoló üzenetben kerül feltüntetésre. A Vásárló Fogyasztónak a megrendelés leadása előtt lehetősége van megismerni, hogy az ajánlat vagy az ár meddig érvényes. Különleges megrendelésű vagy készleten nem lévő áruk esetében az Eladó az árat és a szállítási határidőt előzetesen telefonon/e-mailben visszaigazolja a Vevőnek. Amennyiben a vevő fogyasztó, az ilyen áruk esetében a vevőt előzetesen tájékoztatni kell arról, hogy azok megrendelésre készült áruk, amelyekkel kapcsolatban a két fél közötti adásvételi szerződés megkötésére csak az eladó ajánlatának pontosításakor kerül sor.

A megrendelés a következő módon történhet:

  • A bohemiacrystal.hu webáruházon keresztül (a továbbiakban “webáruház”)
  • Személyesen
  • Telefonon keresztül

Az Eladó azt ajánlja a Vevőnek, hogy a megrendeléseket az e-shopon keresztül adja le. A megrendelések csak azt követően érvényesek, hogy a részleteket telefonon megbeszéltük a vevővel.

VI. Visszavonás

A fogyasztónak minősülő vevő elállása a szerződéstől
A házaló és csomagküldő kereskedelemben a fogyasztóvédelemről szóló törvény (108/2000. sz. törvény) 12. §-ának rendelkezései szerint a vevőnek joga van az áru átvételétől vagy a szolgáltatásnyújtásra vonatkozó szerződés megkötésétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállni az így megkötött szerződéstől, amelyhez szükséges, hogy az elállási nyilatkozatot a fent említett határidőn belül eljuttassa az eladóhoz. Ez a jog akkor is megilleti a vevőt, ha az interneten keresztül megrendelt árut személyesen veszi át az eladó kiadási helyén.

Az árut hiánytalanul, teljes dokumentációval, sértetlenül, tisztán, az eredeti csomagolással együtt, abban az állapotban és értékben kell visszaküldeni, ahogyan a Vevő az árut átvette. Ha a visszaküldött áru hiányos vagy sérült, az eladónak nem kell visszavennie az árut, vagy a két fél megállapodása alapján a visszaküldött áru árát a megfelelő összeggel csökkentheti. A pénzt a fogyasztó vevőnek a vevőnek a szerződéstől való elállása hatályosulását követő 15 napon belül visszatérítik.

Az Eladó nem köteles a tisztítatlan vagy más módon szennyezett, a higiéniai előírásoknak nem megfelelő árut a törvényes 14 napos határidő (108/2000. sz. törvény) lejárta után reklamációra átvenni.

Az Eladó nem köteles a tisztítatlan vagy más módon szennyezett, a higiéniai előírásoknak nem megfelelő árut reklamációra átvenni.

Ha a vevő úgy dönt, hogy ezen az időtartamon belül eláll, javasoljuk, hogy az elállás feldolgozásának meggyorsítása érdekében az árut az eladó címére adja át, egy kísérőlevéllel együtt, amelyben szerepel az adásvételi szerződéstől való elállás lehetséges oka (nem feltétel), a vásárlási bizonylat száma és a megadott bankszámlaszám, vagy annak megjelölésével, hogy az összeget készpénzben fizeti ki, vagy a következő vásárláskor veszi igénybe.

A vevő tudomásul veszi, hogy amennyiben az áruval együtt ajándékot is adnak, az ajándékozási szerződés az eladó és a vevő között azzal a feltétellel jön létre, hogy amennyiben a fogyasztó a 108/2000. sz. törvény 12. §-a alapján él a szerződéstől való elállási jogával, az ajándékozási szerződés hatályát veszti, és a vevő köteles a visszaküldött áruval együtt a kapcsolódó ajándékokat is visszaszolgáltatni.

Ha az áru visszaküldésének valamennyi fenti feltétele teljesül, a vevőnek jóváírás jár, amelyet az általa kérelmére megjelölt számlára küldenek, legkésőbb a szerződéstől való elállás hatályba lépését követő 15 napon belül. Ha nem adnak meg számlaszámot, az összeg automatikusan készen áll arra, hogy ugyanezen időszakon belül újabb vásárlással vagy készpénzfelvétellel lehívható legyen az eredeti jóváírási számla bemutatása ellenében, amelyet a vásárlónak az adásvételi szerződéstől való elállás elintézését követően haladéktalanul megküldenek.

Vállalkozásnak minősülő vevő elállása
Ha a vevő vállalkozásnak minősül, a vevőnek a visszaküldött áru állapotától, a garancia elvesztésétől és a visszaküldött áru aktuális árától függően felajánlható az adásvételi szerződéstől való elállás alternatívája. Az áru állapotát az eladó értékeli. Amennyiben nem sikerül mindkét fél számára elfogadható feltételekben megállapodni, az árut az eladó költségére visszaküldik. Az Eladó jogosult a Vevőnek a felmerülő többletköltségeket felszámítani.

A vevő tulajdonjogának védelme érdekében a vevőnek a jóváírás kiállításakor személyi igazolványt kell felmutatnia. Az OP benyújtásával a vevő hozzájárul a személyes adatok II. pont szerinti kezeléséhez (a személyes adatok védelméről szóló 428/2002. sz. törvény 3. §-a értelmében).

Elállási nyilatkozat minta

VII. Fizetési feltételek

a) készpénzfizetés az áru átvételekor az árukiadás helyén
b) előreutalással történő fizetés
c) fizetés fizetési terminálon keresztül az áru átvételekor az árukiadás helyén (bankkártyával)
d) fizetés a bank internetes felületén keresztül (online bankkártyával)
e) fizetés szállításkor (készpénzt a szállító veszi át a vevőtől)
f) fizetés esedékességgel kiállított számlán (csak a hitelnyújtás feltételeinek teljesülése esetén).

Az áru a teljes összeg kifizetéséig az eladó tulajdonában marad.

VIII. Szállítási feltételek

Személyes átvétel: az árut kizárólag a vevő veheti át. Ennek a személynek megfelelően azonosítania kell magát, és érvényes személyi igazolványt vagy érvényes útlevelet kell felmutatnia.

Szállítási szolgáltatással történő szállítás:

Az áru UPS szállítási szolgáltatással szállítható a vevőnek. Ennek feltétele, hogy a megrendelés leadása és számlázása 12:00 óráig megtörténjen. A szállítmányozó garantálja a küldemény 24 órán belüli kézbesítését bárhová a Szlovák Köztársaság területén. A szállítási ár a megrendelés napján érvényes árlista szerint értendő.

A vásárló, aki vállalkozásnak minősül, köteles (a vásárlónak, aki fogyasztónak minősül, ajánlott ezt az eljárást követni) a szállítmány állapotát (csomagok száma, a cég logójával ellátott szalag sértetlensége, a doboz sérülése) a fuvarozóval együtt azonnal a kézbesítés után a mellékelt szállítólevél szerint ellenőrizni. A vevőnek jogában áll megtagadni az olyan küldemény átvételét, amely nem felel meg az adásvételi szerződésnek, pl. mert a küldemény hiányos vagy sérült. Ha a vevő a sérült szállítmányt a fuvarozótól átveszi, a sérülést a fuvarozó átadási jegyzőkönyvében le kell írni.

Ha a vevő a küldemény tartalmának sérülését az átvételt követően észleli, haladéktalanul kapcsolatba kell lépnie a [email protected] címen.
A küldemény hiányosságára vagy külső sérülésére vonatkozó további állítások nem fosztják meg a fogyasztót az igényérvényesítés jogától, de lehetőséget adnak az eladónak annak bizonyítására, hogy nem az adásvételi szerződés megszegéséről van szó.

IX. Jótállási feltételek

Az árukra vonatkozó szavatossági feltételeket az Eladói panaszeljárás és az alkalmazandó szlovák jog szabályozza. A vásárlási bizonylat jótállási igazolásként szolgál.

X. Záró rendelkezések

Ezek az Általános Szerződési Feltételek 2015. január 1-jétől érvényesek. Az Eladó fenntartja a jogot, hogy ezeket az Általános Szerződési Feltételeket előzetes értesítés nélkül módosítsa.